.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توسعه مازندران خاستگاه مشترك
عقيل امامي
توسعه مازندران خاستگاه مشترك

توسعه مازندران اكنون خاستگاه مشترك بسياري از نخبگان و دست اندركاران اجراي طرح هاي پيش رونده دولت در اين استان است كه بحث هاي زيادي پيرامون آن در محافل گوناگون در اين رابطه مطرح شده و با توجه به سفر قريب الوقوع رئيس جمهور به مازندران كه اين بحث ها را در كانون توجه محافل خبري و سياسي اين استان قرار داد، به سراغ اعضاي مجمع، نمايندگان مازندران در مجلس شوراي اسلامي رفتيم و با آنها به گفت وگو نشستيم كه ماحصل آن در پي مي آيد:
نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي سفر رئيس جمهور را فرصت مناسبي دانست تا با مصوبات هيئت دولت، مشكلات اساسي و ريشه اي توسعه استان حل شود.
دكتر انوشيروان محسني يكي از علل عقب ماندگي مازندران را نداشتن برنامه كاري براي رشد توسعه استان در ابعاد اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي برشمرد و افزود: توجه به اين كه مازندران به عنوان قطب كشاورزي به شمار مي آيد، نه تنها نهادهاي كشاورزي در اختيار كشاورزان قرار نمي گيرد، بلكه به بخش صنعت هم توجه كافي نشده است. وي افزود: در طول 5 سال گذشته برنامه ريزي فراگير و جامع براي استان انجام گرفت كه به همه توانمندي ها، ظرفيت ها و استعدادهاي مازندران نگاه علمي و كارشناسي شد، تا همزمان با توسعه كشاورزي، بخش صنعت نيز پيشرفت كند.
محسني از ديگر مشكلات استان را نداشتن زير ساخت هاي مناسب بخصوص در بخش راه عنوان كرد و گفت: در اين زمينه با عقب ماندگي تاريخي روبرو هستيم.
به طوري كه سه جاده ارتباطي مازندران با تهران دچار مشكل عديده اي است كه نمي تواند جوابگوي ظرفيت هاي استان در زمينه حمل و نقل و جابه جايي مسافران باشد و جاده هاي هراز، كندوان، فيروزكوه از استانداردهاي لازم برخوردار نيستند.
محسني احداث 5 بيمارستان، توسعه تجهيزات بهداشتي و درماني و همچنين برخورداري تمام روستائيان استان از بيمه تامين اجتماعي را از پروژه هاي مهم پيشنهادي به هيئت دولت در سفر رئيس جمهوري عنوان كرد.
يوسفيان نماينده آمل در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين گفت وگو توجه به صنعت مادر در استان را خواستار شد و گفت: بايد سعي كنيم به جاي توجه به كميت خواسته ها، به بالا بردن كيفيت آنها بپردازيم و با ايجاد تعادل در خواسته ها و انتظارات مشكلات اساسي استان را برطرف سازيم.
وي همچنين خواستار شتاب بخشيدن به توسعه حمل و نقل هوايي و استفاده از حمل و نقل ريلي در استان شد.
سيدحسن شجاعي نماينده ساري در مجلس نيز توسعه مازندران را در گرو همكاري بين بخشي دستگاهها عنوان كرد و گفت: مازندران روستايي بزرگ است كه دولت نهم بايد براي آباداني و توسعه آن تلاش كند. وي در گفت وگويي كوتاه اظهار داشت: منابع طبيعي و محيط زيست براي رسيدن به توسعه به خوبي همكاري نمي كنند و اين سفر مي تواند مقدمات ايجاد صنايع بزرگ از جمله پتروشيمي و پالايشگاه را در مازندران فراهم كند.
وي با انتقاد از عدم استفاده مناسب از اعتبارات ملي در اين استان گفت: دولت نهم در بودجه گذاري توجه كمي به مازندران داشته و اين از دلايل عدم توسعه يافتگي استان بوده است. حجت الاسلام والمسلمين محمد حسن جمشيدي نماينده بهشهر، نكا و گلوگاه در مجلس نيز در اين گفت وگو سفر رئيس جمهور را براي مازندران پر خير و بركت دانست و گفت: انتظار مي رود كه در اين سفر اعتبارات استان صددرصد رشد داشته و عقب ماندگي مازندران در طول 72 سال گذشته جبران شود.
حسينعلي قاسم زاده نماينده مردم بابل در مجلس نيز در گفت وگو با كيهان، تغيير نگرش دولت، ظرفيت هاي مازندران را ضروري دانست و بيان داشت: مازندران به دليل نداشتن رويكرد واقع بينانه دستگاههاي اجرايي كشور تاكنون از پيشرفت چشمگيري برخوردار نبوده است.
وي در پايان گفت وگوي خود، معرفي شدن مازندران، به عنوان قطب كشاورزي نه بخاطر سرمايه گذاري كلان دولت بلكه به خاطر استعداد و ظرفيت هاي خدادادي اين استان عنوان كرد و گفت: اگر نظام با نگاه جدي وارد عرصه عمل شود مشكلات استان مازندران حل خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين علي اكبر ناصري نماينده مردم بابل نيز در اين گفت وگو گفت: تاكنون منابع زيربنايي و اشتغال زاي به مازندران وارد نشده است و در سفر هيئت دولت به مازندران احيا و راه اندازي صنايع اشتغال زا در اولويت قرار مي گيرد.
دكتر حجت الله روحي نماينده مردم بابلسر ديگر نماينده استان مازندران در مجلس شوراي اسلامي خبر از تصويب 57 مصوبه در سفر رئيس جمهور به اين استان داد.
نماينده مردم بابلسر در مجلس شوراي اسلامي گفت: رئيس جمهور و هيئت دولت در سفرهاي استاني بين 07 تا 08 مصوبه داشته اند كه سهم مازندران با هماهنگي هاي صورت گرفته 57 مصوبه خواهد بود.
نماينده مردم تنكابن و رامسر نيز در اين گفت وگو سفر رئيس جمهور و هيئت دولت به مازندران سرآغاز تحول فرهنگي، اقتصادي و زيربنايي براي استان دانست و گفت: حضور رئيس جمهور در استان ها، علاوه بر افزايش اعتبارات استاني، موجب تحكيم پيوند مردم با دولت خواهد شد.
جعفرقلي راهب تصريح كرد: مهمترين نياز استان، صنعت پتروشيمي، استخراج و پالايشگاه نفت، كارخانه سيمان و همچنين صنايع تبديلي بخش كشاورزي، مهار آب با احداث سدهاي بزرگ و كوچك براي آبياري مركبات و مزارع برنج گندم و پنبه و... است.
در پايان متذكر مي شويم با توجه به اين كه مازندران، به دليل وجود جنگل و دريا و همچنين آب و هواي مناسب در طول سال ميزبان بيش از 51 ميليون مسافر از اقصي نقاط كشور است و اين استان فقط به مازندراني ها اختصاص ندارد و به همه مردم كشور تعلق دارد، به همين جهت بايد با اختصاص اعتبارات ملي كاستي هاي آن جبران شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناصر روستاکیانی 12 آذر 1385
خوشحالیم که همه نماینده ها و مسئولین به کمبودها و محرومیت های استان اشراف دارند و کم لطفی های اعمال شده به استان را بیان می دارند. بله از جاده ها و راه های مواسلاتی گرفته تا صنایع تبدیلی و از نیاز روز افزون صنایع مادر گرفته تا ایجاد پالایشگاه و صنایع پترو شیمی و .... می توانند ، کمبودها و بیکاریها و محرومیت های اجتماعی و اقتصادی استان را التیام بخشند . اگر استان را قطب کشاورزی می دانیم پس حتما یک سیستم مکانیزه جهت بروز رسانی محصولات کشاورزی نیازمندیم که با ایجاد صنایع تبدیلی حداکثر استفاده و سود را به کشور رسانده باشیم . در کوهپایه ها ی استان می توان از معادن و ایجاد صنایع مادر از نیروی خلاق و استعداد های جوان استان بهره جست و افسردگی و بحران اجتماعی را در شاخه های مختلف کم و یا از بین برد. بله استان مازندران برای مازندرانی ها نیست بلکه برای کل کشور است و با داشتن برنامه های مدون و حسابشده چه از جهت امکانات رفاهی و آموزش نیرو های استان برای مهمان پذیری ، همه هم میهنان بتوانند از این سرزمین زیبا و مواهب آن بهره مند باشند و ................ کیانی - تهران

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.